مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ | darsjet

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ | darsjet

همچنین این گروه برای انتخاب رشته از پیچیدگی خاصی برخوردار است که نیازمند توجه و دقت زیاد برای انتخاب مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی رشته دانشگاه دارد. قبل از انتخاب رشته واقعی می توانید تخمین رشته در کنکور سراسری خود را در نظر بگیرید. اینکه بعد از مشاهده و پذیرش رتبه قبولی خود بتوانید تصمیم درستی اتخاذ نمایید و انتخاب رشته خوبی انجام دهید شاید به پر اهمیتی مرحله قبل یعنی مجاز شدن در کنکور سراسری باشد. این انتخاب یعنی انتخاب رشته و دانشگاهی که قرار ات حداقل 4 سال را با آن بگذارنید. شاید انتخاب شهر و شرایطی که دقیق نمی دانید می توانید خود را با آن وفق دهید یا خیر.

  • طبق تعریفی که سازمان سنجش از مشمولان سهمیه رزمندگان ارائه کرده است، داوطلبانی که جزو رزمندگان بسیجی، جهادگران جهاد كشاورزی، رزمندگان ستاد كل نیروهای مسلح با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه های دفاع مقدس از سال 1359 تا را داشته اند، مشمول سهیمه رزمندگان هستند.
  • جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار انتخاب رشته کنکور روی لینک کلیک کنید.
  • پس از نهایی کردن رشته های انتخابی آنها را در سامانه اصلی انتخاب رشته، به سازمان سنجش اعلام کنید.
  • در انتخاب رشته تجربی توسط بهترین مشاور انتخاب رشته، تمامی رشته ها و بازار کار و مسیر درآمد زایی هر رشته برای شما توضیح داده می شود.

در همه حالات به غیر از سهمیه کشوری، شانس قبولی کسی که از سهمیه بومی گزینی برای یک رشته محل استفاده می نماید، بیشتر از فردی است که متقاضی همان رشته محل از بوم دیگر است. پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور امکان تغییر رشته قبول شده، در بین مجموعه رشته هایی که انتخاب کرده ايد نیست. اولین مرحله برای ورود به سایت انتخاب رشته، مراجعه به سامانه سازمان سنجش است. تمامی داوطلبان (چه داوطلبانی که در یک گروه آزمایشی شرکت کرده اند و چه آن دسته از داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند)، در یک فرم و حداکثر تا 150 رشته محل می توانند انتخاب نمایند. البته هنوز دفترچه انتخاب رشته دوره بعدی یعنی سال 1402 منتشر نشده است اما برای آشنایی بیشتر دفترچه مربوط به سال 1401 در جدول زیر قرار داده شده است.

انتخاب رشته تجربی

در این بخش یک فرم برای داوطلبان به نمایش در می آید، که در آن می بایست نسبت به درج معدل دیپلم و سوابق تحصیلی اقدام نمایند و پس از تکمیل نمودن فرم مذکور بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنند. پس از پایان مهلت ویرایش و هم چنین اعلام نتایج نهایی، امکان جابجایی و تغییر رشته قبولی وجود ندارد؛ لذا در انتخاب رشته خود دقت کافی را داشته باشید. پیش از انتخاب دوره های مختلف (نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و …) از شرایط و میزان شهریه، آگاهی های لازم را کسب نمایید. ویژگی چهارم تسلط به شرایط و قوانین کنکور سراسری می باشد.یک مشاور کنکور باید قادر باشد به تمام سوالات پیرامون کنکور پاسخ دهد. دوست دارید چه کاری انجام دهید؟ به تست شخصیت شناسی هالند پاسخ دهید و فقط در چند دقیقه شغل موردعلاقه خود را بشناسید.

بهترین مشاور انتخاب رشته در تهران کیست؟

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا شامل مقالات مشاوره ای ، نرم افزار انتخاب رشته مجازی و همچنین مشاوره انتخاب رشته تلفنی می باشد که در این صفحه لیست این خدمات ارائه شده است . سامانه مشاوره تحصیلی هیوا، یکی از موسسات مشاوره تحصیلی تلفنی پیشتاز در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد. برای این منظور داوطلبان جهت انجام انتخاب رشته کنکور سراسری 1402، باید ابتدا دفترچه راهنمای آن را به صورت کامل مطالعه کرده باشند. زیرا دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری، هم زمان با آغاز این فرآیند در سایت سنجش قرار گرفته و تمامی توضیحات لازم را در این باره ارائه می دهد. تمامی داوطلبانی که برای اولین بار در کنکور سراسری شرکت می کنند، تجربه کافی برای انتخاب رشته را ندارند، همین امر سبب می شود که در صورت کسب رتبه قابل قبول نیز موفق به تحصیل در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود نشود یا حتی ممکن است در هیچ یک از رشته های منتخب پذیرفته نشود.

📌  تکنیک چیدمان مشاور در انتخاب رشته

گاهی برخی از رشته ها در تمامی استان ها ارائه نمی گردد اما در استان های اطراف وجود دارند. بنابراین دسته بندی های ناحیه ای و قطبی تعریف می گردند که در آن ها همانند رشته های استانی 80 درصد ظرفیت رشته بین داوطلبان منطقه مربوطه (قطب، ناحیه، استان) و 20 در صد آن به متقاضیان آزاد تعلق می یابد. شرط لازم برای استفاده از سهمیه فوق، کسب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد همان رشته می باشد و در صورتی که ظرفیت رشته ای با داوطلبان 25 درصدی پر نشود، از داوطلبان 5 درصدی برای تکمیل ظرفیت استفاده می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار